024 234 0409 info@fitleads.nl

De ultieme online fitness marketing voor fitnessondernemers

Het Fitleads Totaalconcept

Het Fitleads totaalconcept in beeld én tekst.

(Update: compleet vernieuwd in mei 2019)

Het online fitness marketing concept van Fitleads is op dit moment de meest ultieme en complete formule om je fitnessonderneming structureel te laten groeien. Hieronder leggen we in video en tekst uit hoe we dat precies doen voor onze klanten in 9 verschillende landen.

Werken volgens een marketingplanning

Een duidelijke planning, specifiek voor jou gemaakt, zodat je van te voren weet wat je het aankomend half jaar gaat doen aan online marketing activiteiten.

Variatie in aanbod en doel

Verschillende campagnes met verschillende doelen zorgen voor variatie en meer mogelijkheden. Wij combineren de bekende ledenwerfcampagnes met direct-betalen-campagnes en eventcampagnes.

Uniek: callcenter voor opvolging leads

De grootste bottleneck in fitnessland hebben wij opgelost dankzij een in-house callcenter; leadopvolging. Elk lead door ons opgevolgd en automatisch ingepland in jouw online agenda.

Het Fitleads totaalconcept in beeld én tekst.

(Update: compleet vernieuwd in mei 2019)

Het online fitness marketing concept van Fitleads is op dit moment de meest ultieme en complete formule om je fitnessonderneming structureel te laten groeien. Hieronder leggen we in video en tekst uit hoe we dat precies doen voor onze klanten in 9 verschillende landen.

1. Alle marketingkanalen gecombineerd (Funnel-basis-structuur)

Website

Je krijgt een nieuwe website, die we met een moeilijk woord, conversiegericht opbouwen. Dit betekent dat de website ideaal is voor het genereren van leads en afspraken. We werken met vaste stramienen, waarvan we weten dat ze succesvol zijn, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken. Natuurlijk houden we rekening met je huisstijl en uitstraling van je bedrijf. Je website is geschikt voor elk device, maar we bouwen hem ‘mobile first’, aangezien het grootste gedeelte van je websitebezoekers via de mobiel binnenkomen.

Google

Via Google Adwords bereiken we de kleinste groep mensen ‘de actieve zoekers’. Dit zijn mensen die actief op zoek zijn naar een sportschool en verschillende partijen overwegen. Google Adwords zorgt ervoor dat je met de juiste zoektermen wordt gezien door een potentiele klant. Dit zorgt ervoor dat mensen die al besloten hebben te sporten als eerst bij jou binnenkomen.

Social media

De grootste groep mensen, zijn op dit moment niet actief op zoek naar een sportschool, maar hebben vaak wel een latente behoefte om iets aan hun lichaam te doen. Deze bereiken we met effectieve Facebook- en Instagramcampagnes gekoppeld aan op maat gemaakte landingspagina’s. Wij gaan uit van een 6 maanden planning waarbij ledenwerfcampagnes worden afgewisseld met direct-betalen-campagnes en eventcampagnes. 

2. Planning en structuur

Planning

De samenwerking wordt altijd gestart aan de hand van een persoonlijk gesprek op jouw locatie, waarbij een accountmanager graag kennis maakt met jou als ondernemer, je onderneming onder de loep neemt en deze feedback meebrengt naar onze marketingafdeling. Je vaste contactpersoon zal nu een planning voor jou maken, uitgaande van 6 maanden. Hierbij wordt rekening gehouden met je aanbod en persoonlijke voorkeuren. Het uitgangspunt is een combinatie tussen ledenwerfcampagnes, direct-betalen-campagnes en eventcampagnes. Elke campagne heeft als doel meer leads, clubpresentaties en nieuwe leden.

Pixel en re-targeting

Het klinkt misschien raar, maar het overgrote gedeelte van de klikken leveren geen leads op. Sterker nog, het grootste gedeelte van de leads levert geen klanten op (% berekend). Althans, niet direct. Vandaar dat we via slimme trucs iedereen kunnen re-targeten. (Dat wil zeggen opnieuw benaderen) Hiervoor gebruiken we verschillende marketingtrucs, waaronder de pixel. Dit is een stukje code die we installeren zodat iedereen die geklikt heeft op de advertentie, maar geen gegevens heeft achtergelaten of iemand die gegevens heeft achtergelaten, maar uiteindelijk geen lid is geworden, op een ander moment opnieuw benaderd kan worden via een nieuwe advertentie. Dit levert simpelweg op de lange termijn tientallen extra leads per maand op.

e-mailmarketing

Een uniek onderdeel in ons totaalconcept is geautomatiseerde e-mailmarketing die we inzetten in verschillende fases. In dit geval wordt het gebruikt voor re-targeting van oude leads, maar we zetten het ook in tijdens onze callcenterwerkzaamheden. Elke lead die in twee maanden is binnengekomen, maar geen klant is geworden zullen we de derde maand re-targeten voor een direct-betalen-campagne of eventcampagne. Zo zorgen we ervoor dat oude leads nooit verloren gaan en zal je eenvoudig extra resultaat kunnen behalen.

3. Callcenter en afspraakbeheer

in-house callcenter

Wij hebben de grootste bottleneck in fitnessland in-house opgelost door de opvolging van leads uit handen van de ondernemer te nemen. Maak kennis met ons in-house callcenter! Elke lead die binnenkomt, via welke campagne dan ook, die niet direct een afspraak heeft ingeboekt, wordt door ons callcenter automatisch opgebeld en ingepland voor een afspraak. Hiervoor gebruiken we geavanceerde callcentersoftware en werken we met een vast team van ervaren bellers, die allen getraind zijn om fitness leads te contacteren. Jij hoeft je nooit meer zorgen te maken over het nabellen van leads, wetende dat dit vaak gedaan wordt door personeel wat hiervoor niet getraind is en/of er geen affiniteit mee heeft. Al je zorgen in een belletje verdwenen!

Agenda- en afspraakbeheer

Elke afspraak wordt ingepland in een online agenda, die wordt voorzien van geautomatiseerde e-mailmarketing die ervoor zorgt dat elke lead een afspraakbevestiging krijgt, tweemaal een herinnering en zelfs een routeplan. Daarnaast helpen we de lead met zijn reis naar de sportschool toe op psychologisch gebied, door ook aandacht te geven aan ‘waarom’ hij of zij daadwerkelijk moet komen opdagen. Dit alles doen we om het no-show-percentage zo laag mogelijk te houden. Dit zorgt ervoor dat jij kan doen waar je goed in bent; mensen helpen, trainingen geven en jezelf blijven uitdagen in het verbeteren van de lifestyle van je leden.

 

Fitleads werkt samen met o.a.

Vrijblijvend kennismaken met Fitleads?

Vul onderstaand formulier in als je toe bent aan meer leads, meer leden en meer omzet voor jouw fitnessonderneming.