024 234 0409 info@fitleads.nl

De ultieme online fitness marketing voor fitnessondernemers

Het Fitleads Totaalconcept

Het Fitleads totaalconcept – Uniek in de fitnessbranche

Het online fitness marketing concept van Fitleads is op dit moment de meest ultieme en complete formule om je fitnessonderneming structureel te laten groeien. Hieronder leggen we in video en tekst uit hoe we dat precies doen voor onze klanten in 9 verschillende landen.

Werken volgens een marketingplanning

Een duidelijke planning, specifiek voor jou gemaakt, zodat je van te voren weet wat je het aankomend half jaar gaat doen aan online marketing activiteiten via verschillende platforms.

Variatie in aanbod en doel

Verschillende campagnes met verschillende doelen zorgen voor variatie en meer mogelijkheden. Wij combineren de bekende ledenwerfcampagnes met eventcampagnes. Ook draaien we e-mailcampagnes op oude leads/leden als onderdeel van ons totaalconcept.

Nieuw: CallMyLeads

Volg je leads gestructureerd en eenvoudig op via onze eigen beltool genaamd CallMyLeads. Maakt leads opvolgen makkelijk en overzichtelijk.

Het Fitleads totaalconcept

Het online fitness marketing concept van Fitleads is op dit moment de meest ultieme en complete formule om je fitnessonderneming structureel te laten groeien. Hieronder leggen we je uit hoe we dat precies doen voor onze klanten.

1. Alle marketingkanalen gecombineerd (Funnel-basis-structuur)

Website

Je krijgt een nieuwe website, die we met een moeilijk woord, conversiegericht opbouwen. Dit betekent dat de website ideaal is voor het genereren van leads en afspraken. Deze maken we grotendeels op maat voor jou; dat wil zeggen dat je website niet precies hetzelfde eruit ziet als die van je concullega. We hanteren marketingpsychologie, waarvan we weten dat het succesvol is om leads te genereren, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken. Natuurlijk houden we rekening met je huisstijl en uitstraling van je bedrijf, eveneens als met je aanbod. Je website is geschikt voor elk device, maar we bouwen hem ‘mobile first’, aangezien het grootste gedeelte van je websitebezoekers via de mobiel binnenkomen.

Google

Via Google Adwords bereiken we de kleinste groep mensen ‘de actieve zoekers’. Dit zijn mensen die actief op zoek zijn naar een sportschool en verschillende partijen overwegen. Google Adwords zorgt ervoor dat je met de juiste zoektermen wordt gezien door een potentiele klant. Dit zorgt ervoor dat mensen die al besloten hebben te sporten als eerst bij jou binnenkomen. Eventuele bezoekers die afhaken worden via banner- en displayadvertenties via Google opnieuw bereikt om hiermee je conversies te verhogen.

Social media

De grootste groep mensen, zijn op dit moment niet actief op zoek naar een sportschool, maar hebben vaak wel een latente behoefte (lees: niet bewust) om iets aan hun lichaam te doen. Deze bereiken we met effectieve Facebook- en Instagramcampagnes gekoppeld aan op maat gemaakte landingspagina’s. Wij gaan uit van een 6 maanden planning waarbij ledenwerfcampagnes worden afgewisseld met eventcampagnes en periodiek aangevuld met e-mailmarketingcampagnes op oud-leads/leden. 

E-mailmarketing

Een uniek onderdeel in ons totaalconcept is geautomatiseerde e-mailmarketing die we inzetten in verschillende fases. Zoals bekend wordt niet elke leads omgetoverd tot een lid, maar een lead is toch iemand die interesse heeft getoond. Het zou dus jammer zijn om deze volledig af te schrijven, ondanks dat er niet direct een lidmaatschap wordt afgenomen. Om die reden stellen wij periodieke e-mailmarketing funnels in om oud-leads en oud-leden opnieuw te benaderen met een aanbod. Nieuwe leads hieruit voortvloeiend zijn dus eigenlijk oud-leads en/of oud-leden die zich opnieuw aanmelden, zonder dat het je extra marketingbudget kost!

2. Planning en structuur

Planning

De samenwerking wordt altijd gestart aan de hand van een persoonlijk gesprek op jouw locatie, waarbij een accountmanager graag kennis maakt met jou als ondernemer, je onderneming onder de loep neemt en deze feedback meebrengt naar onze marketingafdeling. Je vaste contactpersoon zal nu een planning voor jou maken, uitgaande van 6 maanden. Hierbij wordt rekening gehouden met je aanbod en persoonlijke voorkeuren. Het uitgangspunt is een combinatie tussen ledenwerfcampagnes en eventcampagnes i.c.m. de periodieke e-mailmarketing op oud-leads en oud-leden. Elke campagne heeft als doel meer leads, clubpresentaties en nieuwe leden.

Pixel en re-targeting

Het klinkt misschien raar, maar het overgrote gedeelte van de klikken leveren geen leads op. Sterker nog, het grootste gedeelte van de leads levert geen klanten op (% berekend). Althans, niet direct. Vandaar dat we via slimme trucs iedereen kunnen re-targeten. (Dat wil zeggen opnieuw benaderen) Hiervoor gebruiken we verschillende marketingtools, waaronder de pixel. Dit is een stukje code die we installeren zodat iedereen die geklikt heeft op de advertentie, maar geen gegevens heeft achtergelaten of iemand die gegevens heeft achtergelaten, maar uiteindelijk geen lid is geworden, op een ander moment opnieuw benaderd kan worden via een nieuwe advertentie. Dit levert simpelweg op de lange termijn tientallen extra leads per maand op.

3. Optioneel: CallMyLeads (Leadopvolgsysteem zodat leads opvolgen makkelijk wordt)

Call My Leads

Wij hebben de grootste bottleneck in fitnessland in-house opgelost door het bieden van een optimale beltool voor het opvolgen van je leads. Elke lead die binnenkomt, via welke campagne dan ook, die niet direct een afspraak heeft ingeboekt, wordt automatisch ingeschoten in CallMyLeads om opgevolgd te worden door een verkoopmedewerker. Het doel van dit gesprek is het plannen van een clubpresentatie.

Software die voor iedereen toegankelijk is

CallMyleads is een softwaretool die gemaakt is voor gemak. Je belt via een headset en je hoeft alleen nog maar op de groene belknop te klikken om de eerstvolgende lead te contacteren. Je keuze zorgt voor een vervolgproces; winner, call back, loss of archive. Na je keuze wordt automatisch de volgende lead naar voren gebracht om gebeld te worden.

Rapportages

De  software is voorzien van duidelijke rapportages, per medewerker, zodat jij als ondernemer perfect inzicht hebt over de stand van de leadopvolging. Rapportages zijn real-time in te zien en kunnen onderling vergeleken worden met andere medewerkers ter verbetering van processen. 

 

Fitleads werkt samen met o.a.

Vrijblijvend kennismaken met Fitleads?

Vul onderstaand formulier in als je toe bent aan meer leads, meer leden en meer omzet voor jouw fitnessonderneming.