5 Content tips voor Social media voor sportscholen

Bij Fitleads plaatsen we advertenties om zo door middel van betaald verkeer leads te werven. Met jouw eigen bedrijfsaccount is het mogelijk om dit aantal leads te verhogen door content te plaatsen en organisch verkeer (niet betaald verkeer) te vergroten. Uit onze data blijkt dat het plaatsten van posts gericht op volgers van de bedrijfspagina […]

Bij Fitleads plaatsen we advertenties om zo door middel van betaald verkeer leads te werven. Met jouw eigen bedrijfsaccount is het mogelijk om dit aantal leads te verhogen door content te plaatsen en organisch verkeer (niet betaald verkeer) te vergroten. Uit onze data blijkt dat het plaatsten van posts gericht op volgers van de bedrijfspagina en vrienden hiervan regelmatig leidt tot een hoog conversiepercentage (% mensen dat overgaat tot aankoop).

Social media biedt dus mogelijkheden voor het binden van je huidige klantenkring, en voor het vergaren van nieuwe leads. Helaas het kan lastig zijn om consistent goede content te verzinnen om te plaatsen. Daarom hier alvast 5 content tips voor social media voor sportscholen.

Tip 1: Case studies, recensies van de sportschool op Social media.

Ga in gesprek met je leden. Jouw medewerkers zullen dagelijks contact hebben met leden om hen te helpen bij het behalen van hun sportdoelen. Vraag leden van je sportschool of jouw sportschool hun werkwijze, resultaten en doelen mag delen. Het kan andere mensen inspireren, motiveren en online enthousiasmeren bij het behalen van hun eigen sportdoelen in de sportschool.

Tip 2: Fitness trainingsschema’s voor de volgers

De meeste sportscholen bieden tenminste enige vorm van begeleiding aan bij het fitnessen. Vaak in de vorm van trainingsschema’s en voedingsbegeleiding. Veel mensen die beginnen bij een sportschool zullen nog geen verstand hebben van de verschillende trainingsmogelijkheden, het kan overweldigend zijn waarna je niet weet waar te beginnen. Online helpen bij het uitvoeren van een gezond trainingschema voor die week kan leden in ieder geval die week al op weg helpen.

Tip 3: Voedingsadvies en leuke social media post over voeding

De meeste sportschoolhouders zullen de volgende uitspraak wel kennen: “Abs are made in the kitchen”. Helaas hebben nieuwe leden regelmatig onrealistische verwachtingen van de resultaten die zij (in een korte tijd) willen behalen. Door via jouw social media-account voedingstips aan te bieden zoals gezonde snacks, voorbeeld voedingsschema’s, kcal-behoefte en het bijhouden van voeding. Of bijvoorbeeld welke voedingsstoffen je in welke hoeveelheid je binnen moet krijgen. Het biedt een platform ter ondersteuning aan het behalen van de doelen in de sportschool.

Tip 4: Populaire groepslessen in de Sportschool

Post het rooster van de groepslessen en laat volgers weten wanneer de verschillende groepslessen worden aangeboden. Niet elke volger zal actief opzoek gaan naar het rooster van de sportschool, maar enthousiasme kan ontstaan bij het bekend worden van de verschillende lessen die aangeboden worden. Lessen als Zumba, Yoga, Spinning en Pilates lijken veel mensen aan te spreken.

Tip 5: Betrokkenheid op social media met enquêtes

Vraag leden om nieuwe suggesties voor de sportschool. Leden weten zelf het beste wat zij missen in de sportschool of wat zij graag zouden zien. Volgers via social media zullen vaak betrokken zijn met jouw club en zullen dus bereid zijn hun mening en suggesties hierover te delen.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Wij weten inmiddels na jarenlange ervaring dat we samen moeten werken om tot het beste resultaat voor jouw sportschool te komen. Natuurlijk nemen wij alles dat gaat om online marketing uit handen, maar jij kan ook een hoop doen om het resultaat te optimaliseren. Het...

Lees meer
9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

In de steeds evoluerende wereld van fitness worden groepslessen steeds meer beschouwd als een essentieel onderdeel van het sportschoolaanbod. Ze gaan verder dan alleen maar een manier om calorieën te verbranden; groepslessen bieden een scala aan voordelen voor zowel...

Lees meer