Bij Fitleads plaatsen we advertenties om zo door middel van betaald verkeer leads te werven. Met jouw eigen bedrijfsaccount is het mogelijk om dit aantal leads te verhogen door content te plaatsen en organisch verkeer (niet betaald verkeer) te vergroten. Uit onze data blijkt dat het plaatsten van posts gericht op volgers van de bedrijfspagina en vrienden hiervan regelmatig leidt tot een hoog conversiepercentage (% mensen dat overgaat tot aankoop).
Social media biedt dus mogelijkheden voor het binden van je huidige klantenkring, en voor het vergaren van nieuwe leads. Helaas het kan lastig zijn om consistent goede content te verzinnen om te plaatsen. Daarom hier alvast 5 content tips voor social media voor sportscholen.
Tip 1: Case studies, recensies van de sportschool op Social media.
Ga in gesprek met je leden. Jouw medewerkers zullen dagelijks contact hebben met leden om hen te helpen bij het behalen van hun sportdoelen. Vraag leden van je sportschool of jouw sportschool hun werkwijze, resultaten en doelen mag delen. Het kan andere mensen inspireren, motiveren en online enthousiasmeren bij het behalen van hun eigen sportdoelen in de sportschool.
Tip 2: Fitness trainingsschema’s voor de volgers
De meeste sportscholen bieden tenminste enige vorm van begeleiding aan bij het fitnessen. Vaak in de vorm van trainingsschema’s en voedingsbegeleiding. Veel mensen die beginnen bij een sportschool zullen nog geen verstand hebben van de verschillende trainingsmogelijkheden, het kan overweldigend zijn waarna je niet weet waar te beginnen. Online helpen bij het uitvoeren van een gezond trainingschema voor die week kan leden in ieder geval die week al op weg helpen.
Tip 3: Voedingsadvies en leuke social media post over voeding
De meeste sportschoolhouders zullen de volgende uitspraak wel kennen: “Abs are made in the kitchen”. Helaas hebben nieuwe leden regelmatig onrealistische verwachtingen van de resultaten die zij (in een korte tijd) willen behalen. Door via jouw social media-account voedingstips aan te bieden zoals gezonde snacks, voorbeeld voedingsschema’s, kcal-behoefte en het bijhouden van voeding. Of bijvoorbeeld welke voedingsstoffen je in welke hoeveelheid je binnen moet krijgen. Het biedt een platform ter ondersteuning aan het behalen van de doelen in de sportschool.
Tip 4: Populaire groepslessen in de Sportschool
Post het rooster van de groepslessen en laat volgers weten wanneer de verschillende groepslessen worden aangeboden. Niet elke volger zal actief opzoek gaan naar het rooster van de sportschool, maar enthousiasme kan ontstaan bij het bekend worden van de verschillende lessen die aangeboden worden. Lessen als Zumba, Yoga, Spinning en Pilates lijken veel mensen aan te spreken.
Tip 5: Betrokkenheid op social media met enquêtes
Vraag leden om nieuwe suggesties voor de sportschool. Leden weten zelf het beste wat zij missen in de sportschool of wat zij graag zouden zien. Volgers via social media zullen vaak betrokken zijn met jouw club en zullen dus bereid zijn hun mening en suggesties hierover te delen.