Coronamaatregelen & Leadopvolging

Na de berichtgeving met de aankondiging van de nieuwe maatregelen, die ook gelden voor sportscholen, zijn we allemaal wat ontdaan. Er moet weer volop geschakeld en geregeld en mee-geveerd worden. Enigszins krom lijkt het wel, om voor het belang van de volksgezondheid mensen te beperken in het sporten. Ik besteed graag nog eens aandacht aan […]

Na de berichtgeving met de aankondiging van de nieuwe maatregelen, die ook gelden voor sportscholen, zijn we allemaal wat ontdaan. Er moet weer volop geschakeld en geregeld en mee-geveerd worden. Enigszins krom lijkt het wel, om voor het belang van de volksgezondheid mensen te beperken in het sporten.

Ik besteed graag nog eens aandacht aan een aspect uit de leadopvolging: (de meest voorkomende) bezwaren weerleggen.
Want als de aanwas van leads blijft, en de basis van de opvolging hiervan goed wordt uitgevoerd staat het garant voor nieuwe leden in een voorlopig nog wat instabiele tijd.

Het is essentieel om:

  • De lead snel te bellen.
  • Een keer of 5 te bellen.
  • Te bellen op verschillende momenten van de dag, verdeeld over een paar dagen.
  • Naast het bellen een of meerdere email en/of WhatsApp berichten te sturen.
  • Te noteren wie je niet hebt kunnen bereiken. Misschien kunnen we deze mensen later nog eens benaderen.

Bij het weerleggen van bezwaren is het belangrijk om op je gevoel af te gaan. Voel goed aan hoe je het gesprek zou kunnen leiden op een manier die leidt naar het gewenste resultaat. Soms kan dit betekenen dat je de uitnodiging op de club heel klein en toegankelijk moet houden en niet te veel informatie telefonisch moet willen delen. Vaak geldt dat wanneer iemand eenmaal over de vloer komt, en de sfeer proeft, je diegene face to face veel beter kunt informeren/helpen. En dat deze persoon ook eerder over gaat tot actie. Face to face kun je beter inspelen op de behoeften van de persoon tegenover je en zo ze de oplossing presenteren.

Bezwaar geen budget:
Benadruk hierbij dat het sporten iemand meer op gaat leveren dan het kost. Hierbij is de lijn tussen het laatste zetje geven en iemand de waarde en belang van sporten te laten inzien en niet te veel willen pushen omdat je echt niet in iemands portemonnee kunt kijken, heel dun. Je zou de eventuele korting die iemand al ontvangt door lid te worden door kunnen berekenen in de prijs per maand voor het resterende jaar. Maar het belangrijkste blijft, schotel iemand zijn eigen doelen voor, onderstreep die, en laat iemand echt het belang van een gezonde(re) lichaam en geest inzien.

Bezwaar ‘misschien later’:
Ten eerste kun je de ‘bijzondere voorwaarden’ benadrukken, die tijdelijk van toepassing zijn.
Neem daarnaast uitgebreid de tijd, indien de gelegenheid er naar is, om uit te leggen hoe belangrijk het is om niet veel langer uit te stellen, wat in eerste instantie de reden is geweest om een aanvraag te doen. De actualiteiten kunnen je hier, in dit geval, bij helpen.
Lukt dit niet? Geef iemand de ruimte om er nog eens over na te denken.

Heb je hierboven iets gelezen of is je iets opgevallen wat je in een gesprek verder uit wilt diepen, of heb je er vragen over? Dan is het wekelijkse contactmoment hier het perfecte moment voor en hoor ik het graag.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Wij weten inmiddels na jarenlange ervaring dat we samen moeten werken om tot het beste resultaat voor jouw sportschool te komen. Natuurlijk nemen wij alles dat gaat om online marketing uit handen, maar jij kan ook een hoop doen om het resultaat te optimaliseren. Het...

Lees meer
9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

In de steeds evoluerende wereld van fitness worden groepslessen steeds meer beschouwd als een essentieel onderdeel van het sportschoolaanbod. Ze gaan verder dan alleen maar een manier om calorieën te verbranden; groepslessen bieden een scala aan voordelen voor zowel...

Lees meer