Data, data, data!
Bij Fitleads weten we ondertussen door te testen en door jarenlang data verzamelen welke advertenties welke impact hebben. De advertenties kunnen we opdelen in 2 hoofd doelen: naamsbekendheid creëren en leads genereren. Maar heeft het een niet met het ander te maken? Jazeker wel! Om die reden geven we ook aan dat we beide doelgroepen tegelijkertijd benaderen.
Naamsbekendheid genereren
Om naamsbekendheid te genereren is een woord cruciaal en dat is zichtbaarheid. Als je niet online zichtbaar bent op de momenten dat je zichtbaar wilt zijn voor je doelgroep loop je de zichtbaarheid mis die je wilt krijgen. Hoe kan je dit voorkomen? Zorg er continu voor dat de advertenties live staan. Niets is vervelender dan de algoritmes die opnieuw moeten leren en zo niet op de beste manier presteren.
Welke campagnes gebruiken wij hiervoor?
Om er voor te zorgen dat jouw sportschool zichtbaar is gebruiken wij verschillende platformen om de advertenties te laten zien. Zo behalen we zichtbaarheid via Youtube, Instagram/Facebook en Google Ads. Dit zijn kanalen die uitermate geschikt zijn om veel vertoningen binnen te halen voor een lage prijs. Als iemand een “naamsbekendheid advertentie” meerdere keren heeft gezien is de kans groter dat diegene hierna gaat zoeken op jouw naam om te kijken wat je nu écht allemaal te bieden hebt.
Leads genereren
Nadat iemand al eerdere uitingen over jouw sportschool heeft gezien heb je ze nieuwsgierig gemaakt en zoeken ze de sportschool op. Vanaf dan krijgen ze andere advertenties te zien waarmee we inspelen op de behoefte van de websitebezoeker om rond te willen kijken op de site. De pakkende teksten en uitleg waarom ze bij jouw sportschool moeten komen sporten trekt ze vervolgens over de streep! Het is dus van belang dat je altijd beide advertentiesoorten live hebt staan. Samen zorgen ze ervoor dat jouw sportschool zichtbaar is én kan overtuigen om de lead lid te laten worden.
Mensen kunnen natuurlijk ook het eerste gedeelte overslaan en meteen op zoek zijn naar een sportschool in de buurt of een plek waar zij kunnen afvallen. Door de advertenties ook op zulke zoektermen in te richten trek je meteen de potentiële leads naar je site. Zij hebben immers al besloten dat ze (weer) willen gaan sporten, alleen nog niet waar. Door de zoek advertenties te combineren met naamsbekendheid advertenties kunnen wij de potentiële leads blijven triggeren met jouw sportschool. Zodat ze (terug) komen om te sporten bij de sportschool die ze helpt met het behalen van hun sportdoelen.
De impact van goede advertenties zorgt er dus voor dat er een hoop extra bezoekers op je website komen. Wil jij ook meer websitebezoekers die je uiteindelijk in jouw sportschool kan verwelkomen? Bereken dan nu jouw potentiële winst, zodat we samen voor een gezonder en fitter Nederland kunnen zorgen!