Leads genereren onder de €1,50 per lead? Het kan nog steeds!
Online marketing wordt steeds duurder én moeilijker
De tijden waarbij een gemiddelde lead €1,50 kostte is inmiddels jaren geleden. Ook de wijze van adverteren is veranderd en de complexiteit enorm toegenomen. Vandaag de dag starten met online marketing via Facebook, Instagram of Google is zonder vooropleiding en ervaring nauwelijks te doen.
Net als bij iedereen stijgen de kosten voor online marketing
Dat is ook niet raar. Het aantal adverteerders blijft drastisch toenemen, dus de plekken op de tijdlijn voor advertenties worden schaars. Steeds schaarser en daarmee steeds duurder. Het is en blijft een veiling. Wij zijn ooit gestart voor klanten met een budget van €50 per maand, waar respectievelijk ook tussen de 30 – 50 leads mee werden behaald. Vooropgesteld: dat budget was destijds toereikend, vandaag de dag niet.
Leads genereren via social media en Google wordt duurder, maar blijft enorm belangrijk. De structurele aanwas van potentiele leden is enorm belangrijk voor het realiseren van groei. Daarin investeren is een must.
Gelukkig zit het soms ook mee en knalt een campagne door het dak heen. Natuurlijk proberen we hier dan ook het beste eruit te halen. In deze blog lees je twee voorbeelden, van compleet verschillende concepten.
Leads voor warmtecabines (afslankstudio’s)
De grootste behoefte is en blijft afvallen. Om die reden halen wij veel succes met campagnes die daar betrekking op hebben. Wat blijkt? Bij een écht afslankconcept zijn de resultaten het allerbeste. Afslankstudio’s hebben een scherpe focus en consumenten ervaren dat als prettig. Het is direct duidelijk waarvoor je komt, dat maakt een boodschap overbrengen ook eenvoudig.
Leads voor voedingsconcepten
Bij steeds meer consumenten wordt het duidelijk dat de invloed van voeding op het behalen van blijvende resultaten erg hoog is. Alhoewel het aanpassen van je voeding vaak niet erg aantrekkelijk lijkt om mee te adverteren, zien we toch een hoge mate van betrokkenheid bij de leads. Het effect van deze campagnes zit in de re-targeting van de groep mensen die wel heeft geklikt, maar nog niet de eerste stap heeft gezet. Voeding is nou eenmaal een grote stap, daar heeft een consument soms een extra prikkel voor nodig. Een re-targeting campagne zorgt ervoor dat het zetten van de eerste stap sneller gemaakt wordt.
Zo verwerken we bijvoorbeeld een voedingsprogramma als Re-Size, Body Support of BenFit in een 5 weken programma, waarbij deelnemers aan de slag gaan met beweging én voeding. Hier betalen ze wat extra voor, maar logischerwijs is het resultaat hoger en daarmee ook de retentie van het aantal deelnemers dat blijvend lid wordt.
Heb jij een afslankstudio en/of gebruik je een voedingsprogramma zoals Re-Size, Body Support of BenFit. Dan kunnen wij je eenvoudig helpen aan meer leads en betalende leden.