Goedkoop leads genereren

Leads genereren onder de €1,50 per lead? Het kan nog steeds! Online marketing wordt steeds duurder én moeilijker De tijden waarbij een gemiddelde lead €1,50 kostte is inmiddels jaren geleden. Ook de wijze van adverteren is veranderd en de complexiteit enorm toegenomen. Vandaag de dag starten met online marketing via Facebook, Instagram of Google is […]

Leads genereren onder de €1,50 per lead? Het kan nog steeds!

Online marketing wordt steeds duurder én moeilijker

De tijden waarbij een gemiddelde lead €1,50 kostte is inmiddels jaren geleden. Ook de wijze van adverteren is veranderd en de complexiteit enorm toegenomen. Vandaag de dag starten met online marketing via Facebook, Instagram of Google is zonder vooropleiding en ervaring nauwelijks te doen.

Net als bij iedereen stijgen de kosten voor online marketing

Dat is ook niet raar. Het aantal adverteerders blijft drastisch toenemen, dus de plekken op de tijdlijn voor advertenties worden schaars. Steeds schaarser en daarmee steeds duurder. Het is en blijft een veiling. Wij zijn ooit gestart voor klanten met een budget van €50 per maand, waar respectievelijk ook tussen de 30 – 50 leads mee werden behaald. Vooropgesteld: dat budget was destijds toereikend, vandaag de dag niet.

Leads genereren via social media en Google wordt duurder, maar blijft enorm belangrijk. De structurele aanwas van potentiele leden is enorm belangrijk voor het realiseren van groei. Daarin investeren is een must.

Gelukkig zit het soms ook mee en knalt een campagne door het dak heen. Natuurlijk proberen we hier dan ook het beste eruit te halen. In deze blog lees je twee voorbeelden, van compleet verschillende concepten.

Leads voor warmtecabines (afslankstudio’s)

De grootste behoefte is en blijft afvallen. Om die reden halen wij veel succes met campagnes die daar betrekking op hebben. Wat blijkt? Bij een écht afslankconcept zijn de resultaten het allerbeste. Afslankstudio’s hebben een scherpe focus en consumenten ervaren dat als prettig. Het is direct duidelijk waarvoor je komt, dat maakt een boodschap overbrengen ook eenvoudig.

Leads voor voedingsconcepten

Bij steeds meer consumenten wordt het duidelijk dat de invloed van voeding op het behalen van blijvende resultaten erg hoog is. Alhoewel het aanpassen van je voeding vaak niet erg aantrekkelijk lijkt om mee te adverteren, zien we toch een hoge mate van betrokkenheid bij de leads. Het effect van deze campagnes zit in de re-targeting van de groep mensen die wel heeft geklikt, maar nog niet de eerste stap heeft gezet. Voeding is nou eenmaal een grote stap, daar heeft een consument soms een extra prikkel voor nodig. Een re-targeting campagne zorgt ervoor dat het zetten van de eerste stap sneller gemaakt wordt.

Zo verwerken we bijvoorbeeld een voedingsprogramma als Re-SizeBody Support of BenFit in een 5 weken programma, waarbij deelnemers aan de slag gaan met beweging én voeding. Hier betalen ze wat extra voor, maar logischerwijs is het resultaat hoger en daarmee ook de retentie van het aantal deelnemers dat blijvend lid wordt.

Heb jij een afslankstudio en/of gebruik je een voedingsprogramma zoals Re-SizeBody Support of BenFit. Dan kunnen wij je eenvoudig helpen aan meer leads en betalende leden.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Wij weten inmiddels na jarenlange ervaring dat we samen moeten werken om tot het beste resultaat voor jouw sportschool te komen. Natuurlijk nemen wij alles dat gaat om online marketing uit handen, maar jij kan ook een hoop doen om het resultaat te optimaliseren. Het...

Lees meer
9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

In de steeds evoluerende wereld van fitness worden groepslessen steeds meer beschouwd als een essentieel onderdeel van het sportschoolaanbod. Ze gaan verder dan alleen maar een manier om calorieën te verbranden; groepslessen bieden een scala aan voordelen voor zowel...

Lees meer