Home / In samenwerking met Sense Geurmarketing en de VES

In samenwerking met Sense Geurmarketing en de VES

In samenwerking met Sense Geurmarketing en de VES (Vereniging Exclusieve Sportcentra)

Op uitnodiging van The Sense Company (https://sense-company.com/) sprak ik namens Fitleads over online marketing binnen de fitnessbranche. Op hun eerste Sense Experience dag waren alle aangesloten clubs van de VES (https://www.exclusievesportcentra.nl/) uitgenodigd.

Op deze dag kregen zo’n 30-tal ondernemers een gehele middag een programma voorgeschoteld waarbij er 6 presentaties waren voorbereid van 15-20 minuten. Fitleads was één van de stops waar fitnessondernemers in groepjes van 5 een presentatie kregen over online marketing. Door de kleine groepen was er onverdeelde aandacht en kon er snel diep worden ingegaan op relevante praktijkvoorbeelden.

Bij de uitnodiging van Sense kwam de vraag naar voren: hoe komen fitnessondernemers uit de Coronacrisis? Waarop ik wist.. Als ze daar nu nog mee moeten gaan beginnen, dan waarschijnlijk niet meer. En als klap op de vuurpijl gaf ik niet het voor de hand liggende antwoord door online marketingcampagnes te opperen. Ik was al bijna gecanceld voor ik aankwam. *smiley face*

Wat moet je doorlopend doen? En waarom?

Vooropgesteld, wij zijn een online marketingbureau, maar enkel online marketing is niet voldoende. Het gaat om de complete mix van online- en offline marketing die je nodig hebt voor een goede marketingaanpak.

Daarnaast is het belangrijk om goed met je data om te gaan, weten wat er speelt en welke invloed bepaalde marketingbeslissingen hebben gehad op je eindresultaat.

Mijn presentatie die dag ging over het benutten van bestaande data, maar waar je hoogstwaarschijnlijk te weinig mee doet. Het gaat dan om oud-leden en oud-leads. Gemiddeld wordt 30% van de leads uiteindelijk lid. Dat betekent dat elke maand 70% van de gegenereerde leads afvalt. Doe dat een jaar lang en je hebt een enorm bestand van oud-leads, die interesse hebben gehad, maar nog niet klaar waren voor de volgende stap. Als je deze data goed bewaard kan je daar naar verloop van tijd marketingcampagnes voor bedenken in de vorm van telemarketing en/of geautomatiseerde e-mailmarketing.

En datzelfde kan je doen voor al je oud-leden. Ga maar eens na hoeveel opzeggingen je per jaar hebt. Zulke bestanden zijn goud waard. Een oud-lid benaderen is relatief laagdrempelig. Ze kennen de club, de mensen en omgeving. Ze hebben ooit al eens voor je gekozen. Doe je best om deze mensen terug te halen!

Bekijk je bestaande data eens goed. Hoe groter je bestanden zijn, des te meer valt er uit te halen. Verzin eens een leuke methode om deze mensen te heractiveren. Hulp nodig? Connect ons.

       

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Behoud van bestaande leden voor een sterke sportschool Het aantrekken van nieuwe leden is vaak de focus van veel sportscholen, maar net zo belangrijk is het behouden van je bestaande leden. Leden die opzeggen via de ‘achterdeur’ van je sportschool kunnen op de lange...

Lees meer
Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Hoe Fitleads 95% van jouw leads naar een proefles brengt Leadopvolging kan het verschil maken tussen een potentiële klant en een nieuw, betalend lid in jouw sportschool. Het genereren van leads is één ding, maar ervoor zorgen dat die leads ook daadwerkelijk actie...

Lees meer
SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer