twee jonge mensen in een sportschool

Leadgeneratie voor sportscholen

twee jonge mensen in een sportschool

Leadgeneratie voor sportscholen – Even terug in de tijd 

Hoelang draaien wij al mee? Het is al een tijd geleden, maar kan je de tijd nog herinneren waar buikbanden enorm populair waren? In dit geval hebben we het over de BellyAttack. Een draadloze diepte-infraroodband die een sportschool kan aanbieden aan bestaande en/of nieuwe leden. Leden betalen een extra bedrag, bovenop een lidmaatschap, om van deze dienst gebruik te maken. Bij dat bedrijf is Tim, de eigenaar van Fitleads, ooit begonnen als stagiaire.

Het overkoepelende orgaan van BellyAttack heet Pro-Fit Concepts; professionele fitnessconcepten / concepten die zorgen voor meer ‘profit’. Elk merk binnen dat bedrijf had als doel extra omzet te leveren binnen een fitnessonderneming. Denk hierbij ook aan: PT4ProRe-Size of Wav-e.

Fitness leads

Vanuit die gedachtegang is uiteindelijk Fitleads ontstaan. Een meerwaarde leveren voor fitnessbedrijven op het gebied van lead- en ledenwerving. Dit kan zijn op algemene fitnessbehoefte, maar ook op conceptniveau. Zo maken wij nog steeds veel campagnes met een heel specifiek thema als de BellyAttack of andere afslankconcepten als Infrashape.

Inmiddels is dit ook doorgevoerd op andere vlakken; zo maken we campagnes voor vechtsportscholen en yoga studios. Uit ervaring blijkt dat het succes van de campagne samenhangt van de specificiteit van de campagne. Een duidelijk beeld van het aanbod zorgt voor een hogere conversie.

Meer leads sportschool, maar ook steeds meer andere takken van sport

Steeds vaker helpen we los van de traditionele sportschool ook vechtsportscholen, yoga studios, EMS studios of boutique clubs. Het aanbod wordt verbreed en daarmee ook de kansen op succes. Los daarvan, denken we ook steeds meer mee op investeringsniveau; onze samenwerking met Stex Fitness zorgt ervoor dat je een complete inrichting van je club + ons marketingconcept compleet gefinancierd kan krijgen.

Online marketing sportschool – ooit gehoord van pre-sale?

We hebben het wel altijd over lead- en ledenwerving voor als je onderneming eenmaal open is, maar het is minstens net zo belangrijk om met een mooi aantal leden te starten, nog voordat je open bent. Dat noemen we een pre-sale traject. Ooit van gehoord? Het gebeurde bij de ‘grote jongens’ altijd al, maar het is tegenwoordig via online marketing voor elke startende onderneming een enorme uitkomst. We bekijken graag je huidige begroting en we weten zeker dat je break-evenpunt eerder behaald wordt door het implementeren van ons ruim geteste pre-sale-traject.

Sportschool marketing vs. Marketing

Had jij als fitnessondernemer ons überhaupt overwogen op het moment dat wij niet gespecialiseerd waren in jouw tak van sport? Waarschijnlijk niet. Zoals je specialisatie ziet in de fitnessbranche, waarbij er hele specifieke diensten worden aangeboden én daar de focus ligt op het bieden van kwaliteit, zo gebeurd dit ook bij online marketingbureaus.

Doordat we gespecialiseerd zijn binnen de branche, kennen we de markt en herkennen we veranderingen sneller dan wanneer we deze focus niet zouden hebben. We bieden meerwaarde doordat we precies weten wat er in een fitnessonderneming speelt. Dat zou, zonder focus op de fitnessbranche, onmogelijk zijn.

Online leadgeneratie sportschool

Leads genereren voor sportscholen is en blijft een dagtaak. Op dit moment ontdekken we nieuwe mogelijkheden via Messenger Marketing en later in het jaar Whatsapp Marketing. We verwachten dat er in de loop van de tijd steeds meer een 1-op-1 marketingsituatie ontstaat, waarbij individualisering enorm belangrijk wordt.

Op dit moment gaat onze online leadgeneratie voor sportscholen via:

  • Facebook- en Instagrammarketing
  • Google marketing (SEA/SEO)

Interesse in ons concept? Laat via onderstaande formulier je gegevens achter.