Loonmaatregel Fitnessondernemers

Fitnessondernemers kunnen vanaf 6 april gebruikmaken van loonmaatregel

Beste Fitnessondernemers,

Zien jullie door de aanhoudende coronacrisis jullie omzet alsmaar dalen, dan hebben jullie vanaf 6 april het recht om een aanvraag in te dienen bij uitkeringsinstantie UWV, om de loonkosten tot maximaal 90% te dekken. Dit is dinsdagochtend bekendgemaakt door Minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid).

De desbetreffende regeling noodmaatregel overbrugging voor behoud en werkgelegenheid, ook wel NOW genoemd, moet ervoor gaan zorgen dat zoveel mogelijk ondernemers hun baan behouden in deze moeilijke tijd.

Belangrijk om te weten is, als de omzet daalt met de helft, wordt 45% van de salarissen vergoed. Zodra jullie aanvraag binnen is, kan het twee tot drie weken duren voordat het geld op jullie rekening staat.

De voorwaarde die daarbij komt kijken is wel, dat jullie als Fitnessondernemers de komende drie maanden minstens 20% omzetbelasting hebben en het reguliere salaris door blijven betalen.

Regeling geldt ook voor de flexwerkers binnen jouw Fitnessonderneming

Ook de zogenoemde flexwerkers binnen jouw Fitnessonderneming kunnen gebruik maken van deze regeling, er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen de contractvormen. Het kabinet roept de werkgevers op en adviseert deze groep werknemers in dienst te houden waar mogelijk.

Daarnaast is de nootmaatregel een verdere uitwerking van de regeling, zoals die recent op 17 maart 2020 werd gepresenteerd, als onderdeel van het noodpakket om de economie zo veel en lang mogelijk overeind te houden.

 

Als omzetdaling laag is, moet er geld worden terugbetaald

Houdt er als Fitnessonderneming rekening mee dat het UWV achteraf gaat kijken of de aangeleverde cijfers kloppen. Valt de omzetdaling uiteindelijk mee, dan ben je als Fitnessondernemer verplicht het verschil terug te betalen. Is er sprake van het tegenovergestelde, dus dat je als Fitnessondernemer meer omzetdaling ondervindt, dan volgt er een nabetaling.

De Fitnessondernemers worden zelf in staat geacht het geschatte omzetverlies door te geven. Dat doen jullie door de totale omzet van 2019 door vier te delen en dat te vergelijken met de verwachtte omzet in maart, april en mei van dit jaar. De desbetreffende periode kan met maximaal twee maanden worden verschoven.

De schatting is dat er in totaal zestigduizend aanvragen per dag binnenkomen en worden verwerkt. Houdt er dus rekening mee dat de site regelmatig vast zal lopen of in het ergste geval er even uit zal liggen.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer
Een topfitte website voor jouw sportschool

Een topfitte website voor jouw sportschool

Tijd voor een leadmachine, toch? ‘Wat wil jij bereiken met je website?’ is een vraag die we vaak stellen aan fitnessondernemers. De meest gegeven antwoorden zijn: ‘ik wil dat mijn website het online visitekaartje is van mijn sportschool’. ‘Ik wil laten zien wat wij...

Lees meer
De impact van écht goede advertenties

De impact van écht goede advertenties

Data, data, data! Bij Fitleads weten we ondertussen door te testen en door jarenlang data verzamelen welke advertenties welke impact hebben. De advertenties kunnen we opdelen in 2 hoofd doelen: naamsbekendheid creëren en leads genereren. Maar heeft het een niet met...

Lees meer