Online en offline marketing: hoe ze elkaar kunnen helpen om meer leden te scoren.

Online marketing is een efficiënte manier om meer naamsbekendheid te creëren of meer leads te scoren. Zo kan je bijvoorbeeld via Google Ads, social media en emailmarketing zichtbaar zijn voor andere. Wij helpen je uiteraard graag hierbij! Al jarenlang zijn wij actief in de online wereld van fitnessmarketing om sportscholen te helpen meer leads te scoren!

 

Betekent dit dat je zelf niks meer hoeft te doen? Nee, integendeel. Als sportschooleigenaar kan je ook gebruik maken van offline marketing. Denk bijvoorbeeld aan flyers, direct mail, reclameborden of (kleine) evenementen.

Maar hoe kunnen offline- en online marketing elkaar versterken? Wat zijn nou de voordelen als we samenwerken en deze 2 vormen van marketing combineren? Dat lees je hieronder.

 

  1. Eenheid in de boodschap en uitstraling

Zorg ervoor dat de boodschap en uitstaling die wordt verspreid overal hetzelfde is. Dit zorgt ervoor dat je het merk sneller herkent en vertrouwt. Stel, je bent op zoek naar een sportschool. Je ziet een advertentie op Facebook voorbijkomen waarin staat dat je 3 maanden gratis mag sporten. Later kom je dit nogmaals tegen, maar dan op straat. Je herkent de boodschap omdat je deze al eerder hebt gezien. Het wekt vertrouwen op en je moet al snel aan deze sportschool denken wanneer je een keuze maakt.

 

  1. Groter bereik

Met online marketing kan je veel mensen bereiken. Echter zullen er ook altijd mensen zijn die minder online actief zijn. Ze hebben bijvoorbeeld geen social media kanalen en krijgen dus niks mee van de actie die je online verspreidt via Google Ads, social media en emailmarketing. Via offline marketing kan je hen alsnog benaderen. Maak posters, flyers en/of reclameborden die passen bij de campagne die je via online marketing draait. Dan ben je ook gelijk bezig met de eenheid van de boodschap, zoals hierboven is benoemd.

 

  1. Online follow-ups

Wanneer je posters ophangt rondom je sportschool, kan je ook gebruik maken van een online follow-up. We kijken graag met je samen hoe wij jou daarbij kunnen helpen. Denk bijvoorbeeld aan een QR-code die op de poster te vinden is. Wij kunnen de QR-code maken, evenals de pagina waar mensen naartoe worden geleid als ze de code scannen. Jij hangt de posters op in de buurt en wij zorgen ervoor dat de uitstraling van de pagina goed is verzorgd en dat de leads goed binnenkomen. Toch weer een lead erbij door alleen een QR-code toe te voegen!

 

Conclusie

Offline marketing kan net als online marketing dus los worden ingezet. Maar waarom zou je dat doen als het elkaar juist versterkt? Je creëert een betere merkervaring, bereikt meer mensen en versterkt de interactie met potentiële leden.

Neem ook is een kijkje bij onze blog: “Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!”. Hierin vertellen wij wat samenwerken met Fitleads nou echt betekent en hoe samenwerken helpt om betere resultaten te behalen. Met alleen onze expertise komen we er niet. Wij hebben jouw hulp ook nodig!

 

Ben je benieuwd hoe we elkaar kunnen helpen om zoveel mogelijk leden voor jouw sportschool binnen te halen? Neem dan gerust contact op met ons!

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Eigen beeldmateriaal voor je sportschool

Eigen beeldmateriaal voor je sportschool

Laat jouw sportschool shinen. Dit is waarom eigen beeldmateriaal het verschil maakt! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: zorg voor goede content dit draagt bewezen bij aan meer leads en leden voor je sportschool. Dit is waarom eigen beeldmateriaal essentieel is...

read more
Een Gratis SEO-scan voor sportscholen

Een Gratis SEO-scan voor sportscholen

Profiteer nu van een gratis SEO scan voor jou Als sportschooleigenaar weet je dat een goede online zichtbaarheid een must is. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw sportschool bovenaan de zoekresultaten staat als mensen naar “sportschool in [jouw stad]” zoeken? Hier komt...

read more
Meer leads en leden voor je EMS-studio

Meer leads en leden voor je EMS-studio

Marketing voor je EMS-studio: groei zonder gedoe Heb jij een EMS-studio en ben je klaar om meer leden te ontvangen en te helpen met hun fitnessdoelen? Dan is het tijd om te starten met leadgeneratie via Fitleads. Bij Fitleads weten we precies wat er nodig is om jouw...

read more