Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie is het werven van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst met als doel deze tot klant te maken. Er zijn verschillende vormen van leadgeneratie. Zo gebeurt dit vaak telefonisch door middel van cold calling; het bellen van een lijst met namen. Tegenwoordig vindt er ook vaak online leadgeneratie plaats. Het voordeel van online leadgeneratie is dat dit goed te meten is.

Warme en koude leads

Warme leads zijn mensen die aan hebben gegeven geïnteresseerd te zijn in het product of dienst. Denk hierbij aan mensen die contactformulier op de website hebben ingevuld of een e-book hebben gedownload. Koude leads hebben geen dergelijke interesse aangegeven. Dit zijn vaak gekochte lijsten met persoonlijke gegevens die ‘koud’ benaderd worden. Het conversiepercentage van warme leads zal dus hoger zijn dan die van koude leads.

Online leadgeneratie voor Sportscholen

Online leadgeneratie vindt veelal plaats via Google Ads, Display, social media, E-mailmarketing, content marketing en SEO. Door middel van tracking-codes en specifieke landingspagina’s is het meten van leads die per campagne binnenkomen goed te meten. Bij Fitleads maken we gebruik van Google Ads, Social media marketing en email marketing, daarnaast zijn onze websites SEO-geoptimaliseerd. Leadgeneratie door middel van zoekmachines zorgen over het algemeen voor warmere leads dan via social media marketing. Dit komt doordat mensen via zoekmachines al op zoek zijn naar het product, dienst of oplossing voor een probleem. Hierdoor zijn zij verder in de oriëntatiefase en het aankoopproces. Bij social media marketing zijn de mensen niet opzoek wanneer de advertentie getoond wordt, er zullen dus ook mensen bereikt worden wanneer zij zich niet in het aankoopproces bevinden.

Hoe leads genereren?

Online kanalen zoals Google en social media bieden goede mogelijkheden voor leadgeneratie door middel van advertenties. Verder zijn er affiliate marketing platforms waarop het mogelijk is jouw bedrijf aan te melden en hier een vergoeding per lead te betalen aan adverteerders die jouw bedrijf aanbevelen. Dit is voornamelijk interessant voor landelijke organisaties. Voor lokale ondernemingen zoals sportscholen is dit minder interessant omdat er minder adverteerders beschikbaar zullen zijn om jouw onderneming te promoten. Enkele bekende affiliate marketing platforms zijn Daisycon en tradetracker.

Verschil B2B & B2C leadgeneratie

Het aankoopproces van klanten bij business to business is complexer. Er wordt hier vaak meer vooronderzoek gedaan dan bij business to consumer leadgeneratie. Het is daarom bij B2b leadgeneratie van belang om de juiste informatie in dit aankoopproces aan te bieden. Zo heeft de klant de mogelijkheid om zich te oriënteren en word jouw bedrijf top of mind gedurende de oriëntatiefase. Wanneer deze klaar is tot aankoop over te gaan is de kans groot dat deze terug zal keren naar het punt waar zij goed geïnformeerd werden (lees: jouw website). Bij b2c leadgeneratie zijn advertenties die net voor het aankoopproces plaatsvinden van belang om top of mind te zijn tijdens het aankoopproces.

Leadgeneratie in de fitnessbranche

Fitleads is een leadgeneratie bureau voor sportscholen en boutique studios. Ons team is gespecialiseerd in online leadgeneratie voor sportscholen. Door ons nauwe klantcontact zorgen we ervoor dat deze leads goed opgevolgd worden en dat deze leads ook daadwerkelijk tot meer klanten leiden. Wil jij een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te ontdekken wat Fitleads voor jou kan betekenen? Vraag dan hier informatie aan.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Eigen beeldmateriaal voor je sportschool

Eigen beeldmateriaal voor je sportschool

Laat jouw sportschool shinen. Dit is waarom eigen beeldmateriaal het verschil maakt! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: zorg voor goede content dit draagt bewezen bij aan meer leads en leden voor je sportschool. Dit is waarom eigen beeldmateriaal essentieel is...

read more
Een Gratis SEO-scan voor sportscholen

Een Gratis SEO-scan voor sportscholen

Profiteer nu van een gratis SEO scan voor jou Als sportschooleigenaar weet je dat een goede online zichtbaarheid een must is. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw sportschool bovenaan de zoekresultaten staat als mensen naar “sportschool in [jouw stad]” zoeken? Hier komt...

read more
Meer leads en leden voor je EMS-studio

Meer leads en leden voor je EMS-studio

Marketing voor je EMS-studio: groei zonder gedoe Heb jij een EMS-studio en ben je klaar om meer leden te ontvangen en te helpen met hun fitnessdoelen? Dan is het tijd om te starten met leadgeneratie via Fitleads. Bij Fitleads weten we precies wat er nodig is om jouw...

read more