Home / De huidige trends in de fitness marketing

De huidige trends in de fitness marketing

Fitness marketing trends

Nu de sportscholen dicht zijn er hele andere trends bezig omdat de consument natuurlijk andere dingen gaat doen in de lockdown wat betreft fitness. Veel meer dingen worden online besteld dan dat ze in de sportschool gebruikt worden. Dat betekent ook dat de consument producten gaat vergelijken die meerdere bedrijven verkopen. Het is dan belangrijk dat je meegaat met de fitness trends om zoveel en makkelijk mogelijk klanten te trekken.

Gebruiksvriendelijkheid

Het is belangrijk dat jouw fitness website gebruiksvriendelijk en fitness gerelateerd is, denk hierbij aan de opbouw, hoe je word verwelkomt, de kleuren die je gebruikt, enzovoort. Je moet de klant kunnen ‘’lokken’’ bij wijze van spreken. Het is belangrijk dat jij degene bent die juist de beste is want hoe ga je anders boven je concurrenten komen?

Influencer marketing

Corona is nog steeds niet voorbij, dit betekent dat de online wereld in sociale media heel erg aan het stijgen is omdat de meeste thuis zitten. Veel sportscholen/fitnessbedrijven kiezen er voor om een sport icoon in te schakelen die hun fitness bedrijf/sportschool kan promoten. Dit is natuurlijk handig. Een sport icoon creëert een ideaalbeeld die mensen vertrouwen geeft en een gevoel van veiligheid als het gaat om een product die hij/zij promoot. Het is ook logisch dat als een fitness sport icoon iets ergens koopt dat veel mensen gaan volgen.

Marketing automation

Als je een fitness lead krijgt en diegene is geïnteresseerd, dan kan je met behulp van marketingcommunicatie en een bepaalde software techniek de betreffende fitness lead vervolgen. Hier creëer je niet alleen een fitness lead die ook echt blijft, maar dan creëer ook een band met de consument. Dit geeft een sociaal gevoel en dat is voor de consument prettig. Denk hierbij aan mails versturen op het juiste moment om de klant te triggeren door bijvoorbeeld voedingstips en workouts. Dit kan jouw leads in de fitness branche een groot succes opleveren!

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Behoud van bestaande leden voor een sterke sportschool Het aantrekken van nieuwe leden is vaak de focus van veel sportscholen, maar net zo belangrijk is het behouden van je bestaande leden. Leden die opzeggen via de ‘achterdeur’ van je sportschool kunnen op de lange...

Lees meer
Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Hoe Fitleads 95% van jouw leads naar een proefles brengt Leadopvolging kan het verschil maken tussen een potentiële klant en een nieuw, betalend lid in jouw sportschool. Het genereren van leads is één ding, maar ervoor zorgen dat die leads ook daadwerkelijk actie...

Lees meer
SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer