De huidige trends in de fitness marketing

Fitness marketing trends Nu de sportscholen dicht zijn er hele andere trends bezig omdat de consument natuurlijk andere dingen gaat doen in de lockdown wat betreft fitness. Veel meer dingen worden online besteld dan dat ze in de sportschool gebruikt worden. Dat betekent ook dat de consument producten gaat vergelijken die meerdere bedrijven verkopen. Het […]

Fitness marketing trends

Nu de sportscholen dicht zijn er hele andere trends bezig omdat de consument natuurlijk andere dingen gaat doen in de lockdown wat betreft fitness. Veel meer dingen worden online besteld dan dat ze in de sportschool gebruikt worden. Dat betekent ook dat de consument producten gaat vergelijken die meerdere bedrijven verkopen. Het is dan belangrijk dat je meegaat met de fitness trends om zoveel en makkelijk mogelijk klanten te trekken.

Gebruiksvriendelijkheid

Het is belangrijk dat jouw fitness website gebruiksvriendelijk en fitness gerelateerd is, denk hierbij aan de opbouw, hoe je word verwelkomt, de kleuren die je gebruikt, enzovoort. Je moet de klant kunnen ‘’lokken’’ bij wijze van spreken. Het is belangrijk dat jij degene bent die juist de beste is want hoe ga je anders boven je concurrenten komen?

Influencer marketing

Corona is nog steeds niet voorbij, dit betekent dat de online wereld in sociale media heel erg aan het stijgen is omdat de meeste thuis zitten. Veel sportscholen/fitnessbedrijven kiezen er voor om een sport icoon in te schakelen die hun fitness bedrijf/sportschool kan promoten. Dit is natuurlijk handig. Een sport icoon creëert een ideaalbeeld die mensen vertrouwen geeft en een gevoel van veiligheid als het gaat om een product die hij/zij promoot. Het is ook logisch dat als een fitness sport icoon iets ergens koopt dat veel mensen gaan volgen.

Marketing automation

Als je een fitness lead krijgt en diegene is geïnteresseerd, dan kan je met behulp van marketingcommunicatie en een bepaalde software techniek de betreffende fitness lead vervolgen. Hier creëer je niet alleen een fitness lead die ook echt blijft, maar dan creëer ook een band met de consument. Dit geeft een sociaal gevoel en dat is voor de consument prettig. Denk hierbij aan mails versturen op het juiste moment om de klant te triggeren door bijvoorbeeld voedingstips en workouts. Dit kan jouw leads in de fitness branche een groot succes opleveren!

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Een samenwerking met Fitleads, is samen werken!

Wij weten inmiddels na jarenlange ervaring dat we samen moeten werken om tot het beste resultaat voor jouw sportschool te komen. Natuurlijk nemen wij alles dat gaat om online marketing uit handen, maar jij kan ook een hoop doen om het resultaat te optimaliseren. Het...

Lees meer
9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

In de steeds evoluerende wereld van fitness worden groepslessen steeds meer beschouwd als een essentieel onderdeel van het sportschoolaanbod. Ze gaan verder dan alleen maar een manier om calorieën te verbranden; groepslessen bieden een scala aan voordelen voor zowel...

Lees meer