rennende vrouw

Online Fitness Marketing via de mobiele telefoon

rennende vrouw

Online Fitness Marketing | De mobiele telefoon

In het begin van deze eeuw deden we nog maar twee dingen met onze mobiele telefoon: bellen en sms’en. En misschien iets uitrekenen met de ingebouwde rekenmachine. Tegenwoordig lijkt het mobiele apparaat meer op een Zwitsers zakmes: het is zo ongeveer overal voor te gebruiken. Het device geeft toegang tot een groot aantal kanalen, variërend van e-mail en pushberichten tot websites en apps. En je kunt er natuurlijk ook nog steeds mee bellen. Hoe til je je mobiele online fitness marketingstrategie naar een hoger niveau?

Consumenten gebruiken tegenwoordig vele kanalen tegelijk tijdens hun eigen, zelfgestuurde customer journeys. Ze bepalen zelf hoe en wanneer ze de interactie zoeken met een sportschool.

De manier waarop consumenten hun mobiele apparaten inrichten en gebruiken, is inmiddels onderdeel van hun persoonlijkheid. Ze delen hun bezochte locaties met apps en slaan hun favoriete sportoefeningen, fitness eetschema’s en fitness progress op.

Binnen onze online fitness marketingformule zetten we meer en meer in op mobile marketing. Zo waren er in 2017 voor het eerst in de geschiedenis meer mobile advertenties dan desktopadvertenties. Meer hierover vindt je op onze pagina ‘Totaalconcept‘.

Online Fitness Marketing – Meer bereik met videomarketing

Videomarketing is populair en erg in trek op social media. Steeds meer mensen zien liever bewegend beeld dan een statische afbeelding. Ga vooral aan de slag met het maken van video’s en gebruik deze om je doelgroep te bereiken.

Tip: eigen beeldmateriaal werkt het beste!

Mobile marketing: toekomst lastig te voorspellen

Mobiel als marketingkanaal blijft zich ontwikkelen, we staan nog maar aan het begin. Tegenwoordig geven smartphones de meest directe toegang tot voorkeuren, wensen, gedrag en locaties van mensen. Tegelijkertijd is de toekomst van mobile marketing moeilijk te voorspellen.

Ongeacht het technologieplatform hebben merken die krachtige datasets met klantgegevens ontwikkelen op basis van echte informatie, de toekomst. En merken die het vertrouwen van consumenten genieten en toestemming krijgen om hen te volgen tijdens hun zelfgestuurde mobiele customer journeys – ongeacht waar de reis naartoe gaat.

Benieuwd hoe wij kunnen helpen bij jou online fitness marketing strategie? Vul dan ons contactformulier in en we nemen vrijblijvend contact op.