Gezamenlijke marketingstrategie

The Kickboxing Society is de grootste kickboksketen van Nederland en groeien nog steeds door. Samen met Fitleads maken we dit mogelijk. Door een nauwe samenwerking is er een klantgericht plan ontstaan voor te openen clubs en voor clubs die al open zijn. The Kickboxing Society begrijpt wat er nodig is om realistisch en stabiel te groeien en dit ook op langere termijn vast te houden. It takes two to tango.

Wij maken maandelijkse campagnes voor de verschillende locaties door Nederland. Door het verschillende lesaanbod kunnen we, ondanks dat het om kickboksen gaat, veel variëren in campagnes.

Wat cijfers op een rij:

Het percentage leads dat uiteindelijk lid wordt is erg hoog. Het landelijk gemiddelde binnen de fitnessbranche ligt op 30%. Bij The Kickboxing Society ligt dit op ongeveer 50%. Dat heeft meerdere reden waaronder het gebruik van onze eigen opvolgsoftware: Call My Leads (www.callmyleads.nl) – Door deze software kunnen callagents leads effectief bellen voor het inboeken van een proefles, 2e proefles of het omzetten van een geplande proefles. Dit zorgt ervoor dat de opkomst op een proefles erg hoog is, wat het ook weer makkelijker maakt om nieuwe leden in te schrijven.

Inschrijven op locatie

Leads zijn nog geen leden en een goede leadfunnel is niet altijd een garantie op succes. Uiteindelijk gaat het om het closen van de lidmaatschappen op de locaties. Hiervoor traint Fitleads (Tim) het team van The Kickboxing Society. Er is een complete salesprocedure opgesteld, inclusief welkomstkaart en bijbehorende gesprekstechnieken. Dit wordt veelal samen geoefend en constant verbeterd. Uniek bij The Kickboxing Society is het implementeren van een proefgroepsles, wat inhoud dat er een proefles wordt georganiseerd voor first-timers. Hiermee worden nieuwe mensen uit de groep van ervaren kickboksers gehouden om zo rustig te kunnen wennen aan de sport. De extra aandacht in die uren zorgt voor een betere beleving wat ook bijdraagt aan het scoringspercentage.

Upsell naar personal kickboks training

Een nieuw lid heeft een bepaalde omzetwaarde en d.m.v. upsell proberen we deze structureel te verhogen. Dat kan bijvoorbeeld door het inzetten van geautomatiseerde e-mailmarketing op bestaande leden met als doel het afnemen van een personal kickboks training. 5% van het ledenbestand kiest hier periodiek voor om allerlei redenen, wat betekent dat er op die bestaande leden extra omzet wordt behaald dankzij de verkoop van PT-credits.