Zlim bezig met Fitleads!

Effectief en gezond afslanken doe je als vrouw bij Zlim.nl – Zlim is een keten van afslankstudio’s in Nederland en Belgie. Onlangs heeft Zlim een kooboek gelanceerd waar Fitleads een onderdeel had in de online marketingstrategie.

Jij bent Zlim bezig!

Via jijbentzlimbezig.nl – een aparte shop voor het boek gemaakt door Fitleads – kan je het boek alvast pre-orderen en later in het jaar zal het te bestellen zijn met een levering van 1 (werk)dag. Het plan in het kort uitgelegd:

  1. Bestaande leden/relaties binnen de studio’s op de hoogte brengen van het kookboek met een pre-order optie i.c.m. een kortingstarief (hoogst mogelijke korting)
  2. Oud-leden/leads van de studio’s op de hoogte brengen van het kookboek met een pre-order optie i.c.m. een kortingstarief (lagere korting dan bestaande leden)
  3. Nieuwe leads/klanten werven voor aanschaf van het kookboek, ongeacht lidmaatschap bij Zlim. (New Business)

 

Geautomatiseerde e-mailmarketing

Voor stap 1 en 2 hebben we geautomatiseerde e-mailfunnels opgesteld om bestaande leden en relaties op de hoogte te brengen van het kookboek. Een funnel bestaat uit meerdere e-mails die op specifieke tijden en datums worden verstuurd. De relaties zijn er al, dus het is een relatief goedkope manier om omzet te genereren.

Het gemiddelde openingsratio in Nederland zit op 30%. Bij Zlim is dat 45%, wat betekent dat de mensen die op hun mailinglijst staan erg graag een e-mail van ze ontvangen én openen.

E-book lead magnet

Alleen uit bestaande mensen op de mailinglijst haal je niet genoeg sales binnen. We moeten ook op zoek naar nieuwe mensen die Zlim en/of het kookboek nog helemaal niet kennen. Maar hoe werkt de aanschaf van een boek? Vaak wil je even de spreekwoordelijke achterkant lezen of er even doorheen bladeren. Dat gaat online niet. Wat hebben we gedaan?

Het fysieke boek omgezet in een downloadbaar e-book. Niet het gehele boek, maar een teaser versie inclusief een voorbeeldgerecht. Deze kan je gratis downloaden in ruil voor je naam en e-mail. Je ontvangt deze in je mail en kan dus op je gemak het e-book doornemen. Tegelijkertijd kom je in een nieuwe automatische e-mailfunnel terecht met als doel om die eerste download om te zetten tot een aanschaf van het boek, al dan niet met een kortingscode.

En dat werkt! Want elke dag zijn er nieuwe downloads en ook nieuwe mensen die een pre-order plaatsen. Het meetbaar maken van de resultaten is vrij eenvoudig: elk boek heeft een kostprijs en een winstmarge. Binnen die winstmarge kunnen wij advertentiebudget spenderen en zodra deze winstgevend was verder opschalen. Omdat het niet locatiegebonden is kan je landelijk werken en interesses toevoegen die heel conreet mensen target die graag (kook)boeken lezen.