Home / Sportscholen tonen initiatieven en alternatieven – sporten in de buitenlucht

Sportscholen tonen initiatieven en alternatieven – sporten in de buitenlucht

Sportscholen tonen alternatieven en initiatieven – sporten in de buitenlucht

Vooralsnog moeten de sportscholen tot 1 september dicht blijven. Daarbij rest de grote vraag, hoe de sportschooleigenaar de coronazomer kan overleven? Wat goed is om te zien is, dat er steeds meer alternatieven en initiatieven ontstaan, zoals het spinnen in de buitenlucht.

Na veel bloed, zweet en tranen kan sportschool eigenaar Thijs Bezemer uit Alphen aan de Rijn eindelijk een beetje lachen. Na tweeënhalve maand niets te kunnen doen wegens de kabinetsmaatregelen omtrent het coronavirus, loopt het eindelijk weer eens vol op het parkeerterrein naast de sportschool. Normaliter staat het hier vol met auto’s van zijn klanten, maar nu staat het parkeerterrein vol geparkeerd met moderne Watt-bikes, die zojuist door Thijs en zijn medewerkers naar buiten zijn gedragen om spinning in de buitenlucht mogelijk te maken.

De grote vraag is natuurlijk, hoe Thijs de veiligheid en de hygiënemaatregelen waarborgt. Ten eerste begroeten de sporters elkaar door middel van een denkbeeldige knuffel, een ellenboog of een voetgroet. Vervolgens krijgt iedere sporter van te voren een flesje met desinfectiemiddel met meerdere doekjes en instructies, waarna ze zich opstellen en vestigen op de fitnessfietsen die ruim tweeënhalve meter uit elkaar staan. Iedere fiets staat in een eigen gemarkeerd en omlijnd vak.

Zoals eerder vermeld mogen de sportscholen pas per 1 september open. Omdat er op anderhalve meter afstand van elkaar wel buiten gesport mag worden, speelt zo ongeveer ieder fitnesscentrum daarop in door trainingen aan te bieden in de buitenlucht. Wij adviseren dan ook, waar de mogelijkheid het toelaat hier op in te spelen.

Hieronder een aantal initiatieven en alternatieven:

In Beverwijk is de gemeente bereid mee te denken. In goed overleg met sportschoolhouder Dick Vrij van Cardio Fitness Beverwijk mocht er een enorm podium gebouwd worden, onder een verstevigde promotent. Binnenin de promotent staan verschillende apparatuur, zoals een squat-rek, leg-press en een multistation. Kortom: er staat een volwaardig krachthonk in de buitenlucht. Volgens de richtlijnen mogen er dertig personen tegelijkertijd trainen, maar voor de zekerheid houden ze het in Beverwijk op vijfentwintig personen. Er komen zelfs personen uit Amsterdam langs om te trainen, omdat er in de hoofdstad nog geen initiatieven zijn genomen.

Daarnaast noteerde ‘’The Colosseum Gym’’ in Utrecht binnen een dag maar liefst zeshonderd reserveringen. Dit heeft alles te maken met het organiseren van boks zak trainingen. Afgelopen woensdag werden er meerdere boks zakken naar buiten gespeelt en onder een tent gevestigd.

De bovenstaande spinningslessen van Bezemer Fitness in Alphen aan de Rijn zitten eveneens de hele week volgeboekt. Twee leden van de sportschool stapten na afloop van de les met een voldaan gevoel de fiets af. Na eerst de fiets schoon te hebben gemaakt en een personeelslid van de sportschool de fiets weer naar binnen rijdt, zeggen ze erg blij te zijn met het alternatief dat aangeboden wordt. Tot slot wordt er door de sportschooleigenaar aangekaart dat er niet wordt verwacht dat de Gemeente ten allen tijde financiële steun kan bieden. Wat wij momenteel vooral nodig hebben is enige flexibiliteit vanuit de Gemeentes.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Behoud van bestaande leden voor een sterke sportschool Het aantrekken van nieuwe leden is vaak de focus van veel sportscholen, maar net zo belangrijk is het behouden van je bestaande leden. Leden die opzeggen via de ‘achterdeur’ van je sportschool kunnen op de lange...

Lees meer
Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Hoe Fitleads 95% van jouw leads naar een proefles brengt Leadopvolging kan het verschil maken tussen een potentiële klant en een nieuw, betalend lid in jouw sportschool. Het genereren van leads is één ding, maar ervoor zorgen dat die leads ook daadwerkelijk actie...

Lees meer
SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer