Fitness industrie marketing

Elke fitness onderneming kan mislukken als deze de klanten/leden niet op de juiste manier weet te bereiken. Als je in de fysieke fitnessindustrie werkt moet je je bedrijf promoten. Online en offline marketing zijn beiden manieren om je fitness onderneming onder de aandacht van jouw doelgroep te brengen. Door middel van lokale posters, banners, flyers, advertenties is het offline goed mogelijk een lokale naamsbekendheid op te bouwen bij jouw fitness onderneming in de buurt. Dit kan tegelijkertijd ondersteund worden door online marketing. Hier is het goed mogelijk lokaal te targeten en doelgroep te bereiken. Een voordeel van online adverteren is dat de resultaten goed meetbaar zijn.

Fitleads & Fitness marketing

Fitleads helpt fitness ondernemers meer leads binnen te halen door middel van online marketing. Door middel van advertenties in zoekmachines en social media bereiken wij de juiste doelgroep om zo kwalitatief goede leads binnen te halen.

Online fitness marketing, wat kan je zelf doen?

Het runnen van een gezondheids- of fitnessclub met deskundige instructeurs is een maatschappelijk verantwoorde onderneming. Maar individuen die in jouw sportschool trainen, willen weten dat je vakbekwaam bent aangezien ze jouw onderneming de gezondheid van hun lichaam toevertrouwen. Door middel van content marketing kan jij zelf aan de slag om het vertrouwen van jouw klanten te winnen. Zo kun je artikelen schrijven over fysieke fitheid (of lees deze blog voor meer ideeën voor social media voor sportscholen). Het schrijven van artikelen voor op je website en social media kan de autoriteit jouw onderneming vergroten en tegelijkertijd jouw klanten helpen meer te weten te komen over fysieke fitnesstraining.

Als je je afvraagt ​​waarover je in de artikelen moet schrijven is het een goed idee is om je trainers te vragen om het met je klanten te bespreken. Dit helpt je niet alleen om de onderwerpen die je leden aanspreken te identificeren, maar geeft jou of je trainers tegelijkertijd de kans om op een andere manier met de leden om te gaan.

Social media voor sportscholen

Nu de artikelen voor de website en social media zijn geschreven moeten deze gepubliceerd worden. Zo kan je de artikelen op de website van jouw sportschool plaatsen, maar ook op social media. Welke social media zijn het meest interessant voor een sportschool?

Social media gebruik in Nederlands

Bekende en gevestigde Social media zoals Facebook en Instagram zijn erg geschikt om een online gemeenschap rondom jouw onderneming te creëren. De laatste jaren is het video-content-gerichte TikTok aan een opmars bezig. Dit zijn alle 3 interessante platformen voor jouw fitness onderneming om zichtbaar op te zijn, alle 3 met een andere “specialisme” in content en goede mogelijkheden om een gemeenschap te creëren en volgers te vergaren.

Facebook is wat betreft gebruikers het grootste platform, al neemt het gebruik onder 20 – 29 jarigen af. Instagram is gericht op visuele content en groeit nog steeds. TikTok is het ‘nieuwe’ platform met korte video’s, momenteel voornamelijk met een ledenbestand waarvan een groot deel in de leeftijdscategorie van 20 – 40 zit. Interessant voor jouw sportschool dus! Wanneer je zelf wil proberen de marketing van jouw fitness onderneming te boosten, probeer dit dan eerst met deze 3 platforms en je eigen website.

Fitleads – Fitness industrie marketing

Fitleads is een leadgeneratie bureau voor sportscholen en boutique studios. Ons team is gespecialiseerd in fitness industrie marketing. Door ons nauwe klantcontact zorgen we ervoor dat deze leads goed opgevolgd worden en dat deze leads ook daadwerkelijk tot meer klanten leiden. Wil jij een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te ontdekken wat Fitleads voor jou kan betekenen? Vraag dan hier meer informatie aan.

 

 

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer
Een topfitte website voor jouw sportschool

Een topfitte website voor jouw sportschool

Tijd voor een leadmachine, toch? ‘Wat wil jij bereiken met je website?’ is een vraag die we vaak stellen aan fitnessondernemers. De meest gegeven antwoorden zijn: ‘ik wil dat mijn website het online visitekaartje is van mijn sportschool’. ‘Ik wil laten zien wat wij...

Lees meer
De impact van écht goede advertenties

De impact van écht goede advertenties

Data, data, data! Bij Fitleads weten we ondertussen door te testen en door jarenlang data verzamelen welke advertenties welke impact hebben. De advertenties kunnen we opdelen in 2 hoofd doelen: naamsbekendheid creëren en leads genereren. Maar heeft het een niet met...

Lees meer