Hoe werf ik leden voor een personal training studio?

Wat is een personal training studio?

Een personal training studio is persoonlijkere setting om te trainen met een trainer of een kleine groep individuen in groepsfitnesslessen. Personal training helpt klanten om gemotiveerd te blijven en zich tijdens de training te pushen om zo, onder begeleiding, betere resultaten te behalen dan bij vrije fitness. Hoewel veel mensen weten wat een personal training studio is, betekent dat niet dat personal training voor iedereen geschikt is.

Personal training studios, getallen:

In 2017 waren er in augustus 429 personal training studios. De gemiddelde personal training studio had een oppervlakte van 216m2. Per studio waren er gemiddeld 4,5 personal trainers actief die minimaal vijf sessies per week gaven. Gemiddeld waren er 99 klanten per personal training studio (bron: NLActief)

Personal training studio beginnen?

Heb jij passie voor sport en wil jij mensen begeleiden naar een actiever leven en gezondere leefstijl? Dan is het beginnen van een personal training studio mogelijk wat voor jou! Wees de stok achter de deur voor jouw klanten en motiveer hen tijdens hun personal training sessie. Door een persoonlijke aanpak weet jij de doelen van jouw klanten te bereiken.

Een kleine privéstudio biedt dat extra niveau van personalisatie en wordt door velen beschouwd als de meest effectieve omgeving voor resultaten met een personal trainer. Door middel van persoonlijke trainingsschema’s, voedingsschema’s, persoonlijke begeleiding en coachings-expertise til jij de gezondheid van jouw klanten naar een hoger niveau!

Wat is de doelgroep van een personal training studio?

Personal training is in vergelijking tot vrije fitness relatief duur. De doelgroep van een personal training studio is daarom ook anders dan die van reguliere fitness. Dus wat is de doelgroep van personal training studios?

Klanten van personal training studios zijn vaak ouder dan 25. Het zijn vaak Young Professionals, tweeverdieners of ondernemers die gezondheid belangrijk vinden. Zij zoeken privacy en intensiteit in hun workout met persoonlijke begeleiding die hen in een kleine groep motiveert om zichzelf over te geven aan de personal trainingssessie.

Hoe leden werven voor een personal training studio?

Als je een personal training studio hebt zul je je studio moeten promoten. Dit kan je doen door middel van online en offline marketing. Door middel van lokale posters, banners, flyers, advertenties in lokale bladen is het offline goed mogelijk een lokale naamsbekendheid op te bouwen bij jouw fitness onderneming in de buurt. Dit kan tegelijkertijd ondersteund worden door online marketing. Bij het online gedeelte kan Fitleads je helpen, bekijk hier ons totaalconcept.

Fitleads werft leden voor personal training studios

Fitleads werft leden voor personal training studios en sportscholen. Ons team is gespecialiseerd in het werven voor leden voor personal training studios. Door ons nauwe klantcontact zorgen we ervoor dat deze leads goed opgevolgd worden en dat deze leads ook daadwerkelijk tot meer klanten leiden. Wil jij een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te ontdekken wat Fitleads voor jou kan betekenen? Vraag dan hier meer informatie aan.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer
Een topfitte website voor jouw sportschool

Een topfitte website voor jouw sportschool

Tijd voor een leadmachine, toch? ‘Wat wil jij bereiken met je website?’ is een vraag die we vaak stellen aan fitnessondernemers. De meest gegeven antwoorden zijn: ‘ik wil dat mijn website het online visitekaartje is van mijn sportschool’. ‘Ik wil laten zien wat wij...

Lees meer
De impact van écht goede advertenties

De impact van écht goede advertenties

Data, data, data! Bij Fitleads weten we ondertussen door te testen en door jarenlang data verzamelen welke advertenties welke impact hebben. De advertenties kunnen we opdelen in 2 hoofd doelen: naamsbekendheid creëren en leads genereren. Maar heeft het een niet met...

Lees meer