Online Fitness Marketing vs Online Marketing

Online Fitness Marketing vs Online Marketing Had jij als fitnessondernemer ons überhaupt overwogen op het moment dat wij niet gespecialiseerd waren in jouw tak van sport? Waarschijnlijk niet. Zoals je specialisatie ziet in de fitnessbranche, waarbij er hele specifieke diensten worden aangeboden én daar de focus ligt op het bieden van kwaliteit, zo gebeurd dit […]

Online Fitness Marketing vs Online Marketing

Had jij als fitnessondernemer ons überhaupt overwogen op het moment dat wij niet gespecialiseerd waren in jouw tak van sport? Waarschijnlijk niet. Zoals je specialisatie ziet in de fitnessbranche, waarbij er hele specifieke diensten worden aangeboden én daar de focus ligt op het bieden van kwaliteit, zo gebeurd dit ook bij online marketingbureaus.

Doordat we gespecialiseerd zijn binnen de branche, kennen we de markt en herkennen we veranderingen sneller dan wanneer we deze focus niet zouden hebben. We bieden meerwaarde doordat we precies weten wat er in een fitnessonderneming speelt. Dat zou, zonder focus op de fitnessbranche, onmogelijk zijn.

Online Fitness Marketing in de praktijk

In deze verdringingsmarkt ben je constant op zoek naar nieuwe manieren van marketing. Ook wij horen regelmatig dat ‘het allemaal wel veel op elkaar lijkt tegenwoordig’ en in grote lijnen is dat ook zo. We denken alleen niet dat het vroeger, toen er bijvoorbeeld heel veel offline marketing werd gedaan, het heel anders was. Er wordt altijd ingespeeld op bepaalde sportbehoeftes die zo oud zijn als de weg naar Rome

Hoe wij als online fitness marketingbureau dan tóch proberen te onderscheiden?

We zijn gestart met een vaste marketingplanning, waarin we drie verschillende soorten campagnes onderscheiden. Je bent bekend met ledenwerfcampagnes en we zijn van mening dat deze enorm effectief zijn, maar voor de onderscheidenheid bieden we nu ook eventcampagnes en direct-betalen campagnes, die ervoor zorgen dat er een rode lijn vormt in je fitness marketing strategie.

Eventcampagnes zijn vergelijkbaar met de ouderwetse open dag, maar dan niet de 2.0, de 3.0, maar de 50.0 versie daarvan. Zonder de juiste fitness marketingstrategie levert een open dag rondom de 10 leden op. Mét de juiste online fitness marketing strategie hebben we praktijkvoorbeelden die variëren tussen de 60 en 134 nieuwe fitness leden! In soms 1, 2 of maximaal 3 dagen. Dat zijn dus géén fitness leads, maar echt betalende nieuwe fitness leden die komen sporten bij jouw sportschool.

Direct-betalen campagnes zijn online fitness marketing campagnes waarbij een fitness lead direct een klein bedrag overmaakt via Ideal, alvorens ze bij jouw locatie zijn geweest. Ze doen mee aan een kort en bondig fitnessprogramma waarin ze 4-6 weken aan de slag gaan om een bepaald doel te behalen. Dit zijn personen die de stap hebben gezet en hebben besloten aan de slag te gaan. Hiervoor zijn ze bereid een klein bedrag te betalen, zonder direct een commitment aan te gaan. In de periode dat het traject loopt is het aan jou als fitnessondernemer om dit potentieel lid een perfecte dienst te hebben, waardoor de overstap naar een lidmaatschap een fluitje van een cent is.

Meer weten? Lees hier de complete uitleg van ons vernieuwde totaalconcept.

Benieuwd hoe wij kunnen helpen bij jou online fitness marketing strategie? Vul dan ons contactformulier in en we nemen vrijblijvend contact op.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Handige inzichten

9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

9 tips voor groepslessen in jouw sportschool

In de steeds evoluerende wereld van fitness worden groepslessen steeds meer beschouwd als een essentieel onderdeel van het sportschoolaanbod. Ze gaan verder dan alleen maar een manier om calorieën te verbranden; groepslessen bieden een scala aan voordelen voor zowel...

Lees meer
Trends in Fitnessapparatuur: Dit moet je weten in 2024!

Trends in Fitnessapparatuur: Dit moet je weten in 2024!

In de snel evoluerende wereld van fitnessapparatuur is het essentieel voor sportschool eigenaren om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends. Met technologische innovaties, veranderende fitnessbehoeften en een groeiende vraag naar geavanceerde trainingsmethoden,...

Lees meer