Uniek in Fitnessmarketing: ons Fitness Leads Callcenter
Het binnenkrijgen van leads is natuurlijk fijn, want elke lead is een potentieel nieuw lid dat bij jouw sportschool komt sporten. Maar wat als je telkens merkt dat je te laat bent met de opvolging, niet precies weet wat je moet zeggen aan de telefoon en vergeet om elke lead die niet opneemt structureel terug te bellen? Dan zijn veel leads opeens heel veel frustraties, administratieve rompslomp en erg veel werk waar je vaak niet aan toe komt.
Dé oplossing is ons Fitness Leads Callcenter
Telefonische leadopvolging is een vak apart. Het bagatelliseren van het werk als telemarketeer is hetzelfde als zeggen dat ‘iedereen wel een sporttraining kan geven’. In de basis misschien waar, maar een leek die training geeft gaat anders om met bepaalde trainingssituaties en vraagstukken dan een professional als jij. Jij weet precies waar je op moet letten, hoe je je leden het best kan helpen en wat ze daarvoor moeten doen. Hetzelfde geldt voor telemarketing! Ieder zijn vak.
Voor structurele verbetering in rendement is het noodzakelijk dat je weet waar je kracht ligt. Als fitnessondernemer ligt die niet bij online marketing en veelal ook niet bij het opvolgen van leads. Jouw kracht ligt bij de klanten op de vloer, waar je enorme meerwaarde kan bieden met superieure kennis en begeleiding.
We weten dat het grootste gedeelte van de ontvangen leads niet direct een online afspraak boekt…
Dat is vaak nog een te grote stap om direct te zetten en om die reden vragen ze eerst meer informatie aan. De lead die zojuist in je mailbox terecht is gekomen krijgt op een dag tienduizenden marketingboodschappen te verwerken, dus je moet er super snel bij zijn om de lead om te zetten in een afspraak. Voor het meest optimale resultaat bel je binnen 5 minuten. Lukt dat altijd? Kan jij ervoor zorgen dat dit structureel gebeurd? Waarschijnlijk niet! Dat is ook logisch, jij bent druk met de dagelijkse gang van zaken en je wilt er waarschijnlijk überhaupt niet mee bezig zijn, omdat leads nabellen voor jou (en je team) niet erg leuk is om te doen.
Er zijn belsystemen die JOU bellen als er een lead binnenkomt, maar dit werkt niet altijd:
Geloof me, ook wij hebben het met onze klanten getest, maar uiteindelijk zijn we er toch vanaf gestapt en hebben we ons Fitness Leads Callcenter opgericht. Waarom? De telefoon kan wel bij jou overgaan, maar als jij druk bent met het geven van trainingen, een kennismaking of een inschrijving van een nieuw lid, neem je de telefoon alsnog niet op. Zonde, want de lead gaat daardoor waarschijnlijk verloren. Het zorgt voor extra frustraties, omdat je wel weet dat je zou moeten opnemen, maar het er gewoonweg niet van komt door andere, eveneens belangrijke zaken. Vooral bij kleinere ondernemingen waar een compleet salesteam niet aan de orde is en jij veelal bezig bent op de vloer, met huidige en betalende leden, werkt het systeem niet optimaal.
Het Fitness Leads Callcenter
De meest ideale oplossing voor elke fitnessondernemer die niet meer zelf alle leads wilt opvolgen, maar toe is aan complete ontzorging. Ons fitness callcenter draait 6 dagen per week met een team van 5 verschillende telemarketeers die getraind zijn in het opvolgen van fitness leads. Dit complete proces voeren we intern uit en het complete callcenter bevindt zich in-house.
We hebben slimme ICT-oplossingen bedacht waardoor elke lead, vanuit welk platform dan ook (landingspagina of website) direct wordt ingeschoten bij ons callcenter. Deze lead wordt per direct ingeschoten bij de eerstvolgende open lijn bij één van onze fitness callcenter medewerkers. Zij weten precies voor welke club de leads is, op welke campagne hij/zij reageert en hebben toegang tot jouw online agenda om de lead snel en eenvoudig in te boeken.
Met Het Fitness Lead Callcenter zet je meer leads om in afspraken. Doordat wij beschikken over geautomatiseerde e-mailmarketingmogelijkheden, krijgt elke lead direct een bevestiging en meerdere malen een herinnering van de afspraak. Op die manier blijft het noshow percentage zo laag mogelijk. Komt een lead niet opdagen? Dan stuur je de lead terug. Ons team zal de lead opnieuw benaderen om te vragen naar de beweegreden van het niet nakomen van de gemaakte afspraak. Wat blijkt? Vaak kwam er iets stoms tussen waardoor het op dat moment even niet lukte, maar het is geen probleem om de afspraak opnieuw in te plannen.
Met evenveel leads, meer afspraken dankzij het Fitness Leads Callcenter.
Meer weten? Vraag informatie aan via contact.