Home / Het Fitness Leads Callcenter

Het Fitness Leads Callcenter

Uniek in Fitnessmarketing: ons Fitness Leads Callcenter

Het binnenkrijgen van leads is natuurlijk fijn, want elke lead is een potentieel nieuw lid dat bij jouw sportschool komt sporten. Maar wat als je telkens merkt dat je te laat bent met de opvolging, niet precies weet wat je moet zeggen aan de telefoon en vergeet om elke lead die niet opneemt structureel terug te bellen? Dan zijn veel leads opeens heel veel frustraties, administratieve rompslomp en erg veel werk waar je vaak niet aan toe komt.

Dé oplossing is ons Fitness Leads Callcenter

Telefonische leadopvolging is een vak apart. Het bagatelliseren van het werk als telemarketeer is hetzelfde als zeggen dat ‘iedereen wel een sporttraining kan geven’. In de basis misschien waar, maar een leek die training geeft gaat anders om met bepaalde trainingssituaties en vraagstukken dan een professional als jij. Jij weet precies waar je op moet letten, hoe je je leden het best kan helpen en wat ze daarvoor moeten doen. Hetzelfde geldt voor telemarketing! Ieder zijn vak.

Voor structurele verbetering in rendement is het noodzakelijk dat je weet waar je kracht ligt. Als fitnessondernemer ligt die niet bij online marketing en veelal ook niet bij het opvolgen van leads. Jouw kracht ligt bij de klanten op de vloer, waar je enorme meerwaarde kan bieden met superieure kennis en begeleiding.

We weten dat het grootste gedeelte van de ontvangen leads niet direct een online afspraak boekt…

Dat is vaak nog een te grote stap om direct te zetten en om die reden vragen ze eerst meer informatie aan. De lead die zojuist in je mailbox terecht is gekomen krijgt op een dag tienduizenden marketingboodschappen te verwerken, dus je moet er super snel bij zijn om de lead om te zetten in een afspraak. Voor het meest optimale resultaat bel je binnen 5 minuten. Lukt dat altijd? Kan jij ervoor zorgen dat dit structureel gebeurd? Waarschijnlijk niet! Dat is ook logisch, jij bent druk met de dagelijkse gang van zaken en je wilt er waarschijnlijk überhaupt niet mee bezig zijn, omdat leads nabellen voor jou (en je team) niet erg leuk is om te doen.

Er zijn belsystemen die JOU bellen als er een lead binnenkomt, maar dit werkt niet altijd:

Geloof me, ook wij hebben het met onze klanten getest, maar uiteindelijk zijn we er toch vanaf gestapt en hebben we ons Fitness Leads Callcenter opgericht. Waarom? De telefoon kan wel bij jou overgaan, maar als jij druk bent met het geven van trainingen, een kennismaking of een inschrijving van een nieuw lid, neem je de telefoon alsnog niet op. Zonde, want de lead gaat daardoor waarschijnlijk verloren. Het zorgt voor extra frustraties, omdat je wel weet dat je zou moeten opnemen, maar het er gewoonweg niet van komt door andere, eveneens belangrijke zaken. Vooral bij kleinere ondernemingen waar een compleet salesteam niet aan de orde is en jij veelal bezig bent op de vloer, met huidige en betalende leden, werkt het systeem niet optimaal.

Het Fitness Leads Callcenter

De meest ideale oplossing voor elke fitnessondernemer die niet meer zelf alle leads wilt opvolgen, maar toe is aan complete ontzorging. Ons fitness callcenter draait 6 dagen per week met een team van 5 verschillende telemarketeers die getraind zijn in het opvolgen van fitness leads. Dit complete proces voeren we intern uit en het complete callcenter bevindt zich in-house.

We hebben slimme ICT-oplossingen bedacht waardoor elke lead, vanuit welk platform dan ook (landingspagina of website) direct wordt ingeschoten bij ons callcenter. Deze lead wordt per direct ingeschoten bij de eerstvolgende open lijn bij één van onze fitness callcenter medewerkers. Zij weten precies voor welke club de leads is, op welke campagne hij/zij reageert en hebben toegang tot jouw online agenda om de lead snel en eenvoudig in te boeken.

Met Het Fitness Lead Callcenter zet je meer leads om in afspraken. Doordat wij beschikken over geautomatiseerde e-mailmarketingmogelijkheden, krijgt elke lead direct een bevestiging en meerdere malen een herinnering van de afspraak. Op die manier blijft het noshow percentage zo laag mogelijk. Komt een lead niet opdagen? Dan stuur je de lead terug. Ons team zal de lead opnieuw benaderen om te vragen naar de beweegreden van het niet nakomen van de gemaakte afspraak. Wat blijkt? Vaak kwam er iets stoms tussen waardoor het op dat moment even niet lukte, maar het is geen probleem om de afspraak opnieuw in te plannen.

Met evenveel leads, meer afspraken dankzij het Fitness Leads Callcenter.

Meer weten? Vraag informatie aan via contact.

4 medewerkers van Fitleads in rondjes naast elkaar

Wij helpen je graag verder.

Vragen over dit artikel? Of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Onze experts staan voor je klaar om jouw sportschool leads te bezorgen!

024 234 0409        info@fitleads.nl

Wij zijn een verlengstuk van jouw fitnessonderneming

Wij van Fitleads bieden een compleet online fitnessmarketingconcept. Sterker nog: het meest complete concept binnen de héle branche. Want het zorgt voor een stabiele en gestructureerde aanwas van nieuwe leads.

Tim Thijssen

Directeur van Fitleads

Fitnessmarketeers doen een potje kaarten in de pauze
Het managementteam in het kantoor van Fitleads

Bekijk ook andere berichten

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Retentie verhogen met e-mailmarketing

Behoud van bestaande leden voor een sterke sportschool Het aantrekken van nieuwe leden is vaak de focus van veel sportscholen, maar net zo belangrijk is het behouden van je bestaande leden. Leden die opzeggen via de ‘achterdeur’ van je sportschool kunnen op de lange...

Lees meer
Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Leadopvolging in de fitnessbranche uitbesteden

Hoe Fitleads 95% van jouw leads naar een proefles brengt Leadopvolging kan het verschil maken tussen een potentiële klant en een nieuw, betalend lid in jouw sportschool. Het genereren van leads is één ding, maar ervoor zorgen dat die leads ook daadwerkelijk actie...

Lees meer
SEO in de fitnessbranche

SEO in de fitnessbranche

Waarom SEO cruciaal is voor jouw sportschool Als sportschooleigenaar wil je groeien. Meer leden, meer leads en een grotere online zichtbaarheid. Maar hoe bereik je dat? SEO (Search Engine Optimization) is hét antwoord. In deze blog duiken we dieper in op waarom SEO...

Lees meer